Sunday 4 August 2013

Biaq pi depa nak cakap apa. Kita senyum jaa :)

Assalamualaikum

" Labuhnya tudung kau pakai "

" Eee kau ni mampu ke nak istiqhamah? "

" Alaa dulu kau bukannya baik sangat pun "

" Kau jangan nak bajet baik weh. Jangan nak tunjuk konon kau tu ustazah "


Kalau bukan sebab sabar tu tinggi nilainya , kalau bukan sebab sabar tu dipandang mulia oleh Allah , saya tak tahu lah saya dah buat apa. Mungkin saya bertindak kejam dekat mereka-mereka yang cakap macam tu.

Well, saya dan juga awak , kita semua manusia biasa. Yang tahap kesabarannya ada batas.

Saya percaya. Saya yakin. Sangat yang bukan saya sorang je yang lalui situasi ni kan. Apa kita boleh buat kawan-kawan? Mulut manusia. Kita memang tak mampu nak tutup.

Pelik lah kenapa eh masih ada manusia yang berfikiran mcm ni. Eh common lah. Daripada kau cakap " Eh mampu ke kau nak bertahan ni? " , " Kita tengok sejauh mana dia boleh bertahan. Aku sure kejap je tuh. Tak lama mana " .


Apa kata kau doakan biar mereka yang baru nak berubah tu terus kuat , terus sabar , terus tabah dan terus istiqhamah dalam melakukan perubahan tu , dalam tempoh menjadi muslimin wa muslimat yang lebih berguna kepada agama , bangsa dan negara ! Dan apa kata kau doakan jugak diri kau biar dilembutkan hati untuk menerima kebaikan. Untuk sama-sama berubah dari jahat ke baik. Dari baik kepada lebih baik. Biar sama-sama berpimpinan masuk syurgaNya.

Kata Ukhwah Fillah Abadan Abada . Kata ukhwah sampai syurga. Mana? Mana? Mana?

Haa lagi satu , yang dok judge orang dengan kisah silam dia buat apa? Benda dah lepas weh . Apesal nak ungkit? Semua orang layak berubah. Semua orang layak diberi peluang kedua. ( Eiceh ayat mcm dalam drama dah ni ) Past is past. Tolong eh. Nilai orang berdasarkan siapa dia sekarang , bukan siapa dia yang dulu. 
 
__________________________________________________________

" Manusia , jika kita buat baik , ada orang tidak suka . Jika kita buat jahat apatah lagi , mesti ramai juga yang tidak suka . Jadi , buatlah apa yang Allah suka walaupun manusia tidak suka . "

__________________________________________________________

Pegang prinsip tu okay. Sebab kita hidup ni nak cari redha Allah. Bukan redha manusia.
Ekau pekakkan telingo ajo lah yo. ( maaf org nogori kalau salah. hehe :) )




mujahadah itu payah kerna syurga itu indah.

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Better to write about myself than public :)